לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

שכר מינימום בענף הבניה

שכר מינימום בענף הבניה הוא 5400 שקלים חדשים לחודש למשרה מלאה.

משרה מלאה היא 182 שעות עבודה בחודש. מכאן החישוב הוא 5400/182 והשכר עומד על 29.67 שקלים חדשים לשעה לעובדי שיפוצים בענף הבנייה.

למרות זאת מכיוון וענף הבנייה והשיפוצים נחשב לעבודה פיזית מאומצת נהוג לשלם מעל שכר המינימום והשכר משתנה ומגיע גם לעד 40 שקלים חדשים לשעה.

להלן טבלה השכר על פי דרוג :

דרגת עבודהשכר מינימום חודשישכר שעתי
1540029.6
2575031.6
3596032.7
4627034.4
5659036.2
6721039.1

ענף הבנייה הוא אחד הענפים המסוכנים בעולם.

עובדי בניין חשופים לסכנות רבות על בסיס יומיומי, מפציעות עבודה ועד למפגעים סביבתיים.

כדי שחברות הבנייה יהיו מוצלחות ורווחיות, הן צריכות לשמור על עלויות נמוכות וזה כולל תשלום פחות לעובדים שלהן.

זו הסיבה שאנשים רבים דורשים שכר מינימום גבוה יותר למי שעוסק בתחום זה. הם מאמינים שצריך לפצות אותם על הסיכון המוגבר ושמגיע להם שכר טוב יותר על עבודתם הקשה.

עם זאת, מעסיקים רבים מרגישים שלכך תהיה השפעה שלילית על העסק שלהם, והם מסרבים להיענות לדרישה זו של שכר מינימום בענף הבניה שיהיה יותר גבוה מהשכר הממוצע במשק.

הסיכון בעבודה בענף הבנייה

ענף הבנייה הוא אחד הענפים המסוכנים ביותר לעבוד בהם. ההערכה היא שיש למעלה מ-3 מיליון פציעות ומחלות מדי שנה, שעולים לענף מיליארד דולר מדי שנה.

פועלי בניין נמצאים בסיכון לפציעה או מוות על בסיס יומי. ישנן סיבות רבות ושונות לתאונות אלו, כגון עבודה בתנאי מזג אוויר קיצוניים, חוסר בציוד בטיחות והכשרה לא נכונה.

פועלי בניין נמצאים בסיכון לפציעה או מוות כשהם בעבודה. הסיבות הנפוצות ביותר למוות ולפציעה בבנייה כוללות נפילות, התחשמלות, פגיעות מחפץ או ציוד ונקלעות בין חפצים או ציוד.

ניתן להפחית את הסיכונים בעבודה בענף הבנייה על ידי הקפדה על נהלי בטיחות כגון לבישת לבוש מתאים, שימוש בכלי וציוד בטיחות, מעקב אחר סימני בטיחות וסימוני בטיחות, שמירה על שבילים ברורים להולכי רגל וכלי רכב.

מנהל עבודה בענף הבנייה

מנהל עבודה הוא מנהל בענף הבנייה, המפקח על עבודתם של בעלי מלאכה אחרים.

מנהל העבודה אחראי להקצות משימות לעובדים ולדאוג לביצוען. כמו כן, עליהם לוודא שהפרויקט המתוכנן מבוצע בהתאם לחוזה.

מנהלי עבודה הם המפקחים על פרויקטי בנייה. הם אחראים על פיקוח ותיאום עבודתם של עובדים אחרים באתר בנייה. למנהלי עבודה יש מגוון של אחריות ועבודות שעליהם למלא כדי להבטיח את הצלחת הפרויקט.

מנהלי עבודה עוקבים אחר אתרי בנייה ומוודאים שכל המשימות הושלמו בזמן תוך הקפדה על הנחיות הבטיחות. הם גם מתאמים עם קבלני משנה, ספקים ובעלי עניין אחרים בפרויקט כדי לוודא שהם עומדים בלוחות הזמנים עם מועדים. מנהלי עבודה עשויים לקבל גם את האחריות להעסקת עובדים חדשים או לפטר עובדים ותיקים.

מנהל העבודה מפקח על כל ההיבטים של פרויקט בנייה, מתכנון ועד ביצוע וסיום. מנהל העבודה חייב להיות בקיא בכל היבטי הבנייה, לרבות חומרי בניין, כלים ומכונות, בטיחות וחוקי עבודה. הם אמונים על ביצוע העבודה בזמן ובמסגרת התקציב.

מנהל עבודה יכול להיות קבלן עצמאי או עובד של חברה קבלנית או קבלן משנה. מנהלי עבודה מועסקים בדרך כלל בחברות גדולות יותר עם פרויקטים רבים בבת אחת.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן