יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס הינו אחד המשרדים המובילים והבולטים בארץ, המונה צוות משפטי של עורכי דין וביניהם כמה מן המשפטנים הבכירים במדינה.
לצורך מתן מענה משפטי מקצועי ודווקני, יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מחולק למחלקות ייעודיות, אשר כל אחת ואחת מהן מתמחה ומתמקצעת בתחום ספציפי וייחודי.
יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מציע ללקוחותיו מגוון שירותים משפטיים בתחומים שונים.
יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מתמחה בכל מגוון הנושאים של המשפט האזרחי והמשפט הפלילי , בין היתר בכל מגוון הנושאים של תחום הצווארון הלבן ואיסור הלבנת הון, בין היתר : עבירות הלבנת הון, עבירות ניירות ערך, עבירות מרמה ושוחד, עבירות הגבלים עסקיים, ועוד.
יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס עוסק במתן ייעוץ לבנקים, לגופים פיננסיים שונים, לחברות ולאנשים פרטיים, וחוות דעת מומחה בנושא איסור הלבנת הון.
יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מייעץ לחשודים בחקירה ומייצג נאשמים בבתי המשפט.
יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי הינו מהמשרדים המובילים בארץ בתחום עבירות הלבנת הון, ועבירות על חוק ניירות ערך כפי שיפורט להלן :
עבירות הלבנת הון
"הלבנת הון" היא ביצוע פעולה ברכוש, שמקורו בפשיעה במטרה להסתיר או להסוות את מקורו של הרכוש, את זהות בעלי הזכויות בו, את מיקומו, להטמיעו ברכוש לגיטימי ולהכינו לשימוש חוזר.
להלבנת הון שלבים רבים המלווים אותה החל מעבירת המקור – העבירה שבאמצעותה הופק ההון, דרך פעולות ההלבנה עצמן השזורות לאורך "שרשרת ההלבנה", וכלה בשימושים החוזרים שנעשים בהון לאחר שהולבן. למעשה, "הלבנת הון" היא פעולה פיננסית שמטרתה הסתרת זהות המקור והיעד של הכסף המועבר בפעולה זו. בדרך זו ניתן להפוך "הון שחור", שהוא כסף שמקורו בפעילות פלילית (כגון סחר בסמים) לכסף שאינו מעורר חשד. עקב כך הלבנת הון נחשבת לעבירה פלילית.
כל אדם שמסתיר את הכנסותיו מרשויות המדינה נחשב לפי החוק החדש למלבין הון. לא משנה אם אתם גוף גדול או רק עסק קטן כמו חנות. במידה ואתם לא מדווחים על כלל ההכנסות שלכם למדינת ישראל- אתם נחשבים מלביני הון. התופעה הזו מוכרת כבר מימי הברחת האלכוהול בארצות הברית בעת תקופת היובש.
השיטות הן רבות ומגוונות כאשר השתיים העיקריות הן:
1. העברה לגורם שלישי שמכניס את הכסף לתוך המחזור החוקי של חיי המסחר.
2. הצהרות על רווחים מהימורים, משחקים, בורסה, הלבנת כספים.
בעקבות חקיקת חוק איסור הלבנת הון ועל-פיו הוראותיו, הוקמה הרשות לאיסור הלבנת הון.
בבנקים המסחריים – עקב מורכבות הנושא הוקמו בבנקים יחידות ליישום הציות בבנקאות. נקבע שכל עסקה של הפקדת יותר מעשרת אלפי שקלים במזומן מדווחת אוטומטית לרשות להלבנת הון, כאשר עסקאות גדולות יותר מדווחות על ידי הפקידים לפי שיקול דעתם
במכס, נקודות המעבר אל חוץ למדינה – קיימת חובת דיווח על כספים על מי שנכנס ארצה עם 80,000 ₪ או יותר.
אך יש גם בעיות- פעולות של לקוחות אשר נתפסות כחשודות בעיני הפקיד מדווחות לרשות ללא ידיעת הלקוח וללא אפשרות להסביר את מהות הפעילות, כאן עלול להיווצר מצב שבו הלקוחות יואשמו ללא סיבה. הדבר עלול ליצור תביעות סרק ואפילו הטרדה מיותרת מאוד של לקוחות לגיטימיים של הבנק. הרשות נלחמת בדבר הזה על ידי יצירת נהלים מוקפדים יותר ומחודדים יותר.
.
מספר עבירות מסנחשבות כעבירות מקור כלהלן :
- עבירה לפי סעיף 117(ב)(3) לחוק מס ערך מוסף, התשל"ה – 1975, שנעברובנסיבות מחמירות.
- עבירות של הברחת טובין לפי סעיפים 211 ו- 212 לפקודת המכס, אולפי פקודת היבוא והיצוא [נוסח חדש], התשל"ט.1979 –
עבירות בניירות ערך
האיסור על תרמית ומניפולציה מהווה נדבך חשוב בהגנה על יעילות שוק ההון. שתי פעילויות אלה פוגעות ביעילותו של שוק ההון, בהכבידן על יכולתם של המשקיעים המתוחכמים לגלם את שווי החברות במחירי ניירות הערך שלהן.
לעניין זה חשובה ההבחנה בין שני מונחים אלה – תרמית ומניפולציה – מבחינת היסודות המרכיבים אותם, על רקע המאפיינים ייחודיים לשוק ההון.
על אף הדמיון ביניהן, למניפולציה מאפיינים המייחדים אותה מן התרמית.
ההבדל המרכזי הוא שביצוע מניפולציה כרוך בנטילת סיכונים כלכליים גדולים ובסיכויי הצלחה מוגבלים בלבד בפעילות בשוק ההון.
ניתוח השפעתן של תרמיות ומניפולציות על שוק ההון מוביל מסקנה שהטלת איסור על מניפולציה תניב לשוק ההון תועלות גדולות יותר מאשר התרתה.
מבחינת נזקיה לשוק ההון ומבחינת השפעתו של האיסור עליה, מניפולציה כמוה כתרמית.
האיסור על תרמית הקיים בחוק ניירות ערך חל גם על מניפולציה.
יניב גבריאל ושות' – משרד עורכי דין ויועצי מס מייעץ לחשודים בחקירה ומייצג נאשמים בבתי המשפט. חזון המשרד דוגל בהגשמה של מיטב התוצאות עבור הלקוח.