לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

למרות האישומים החמורים – כתב האישום בוטל בהסכמה

מאת: יניב גבריאל, עו״ד יוע"מ

ביום 29.6.2011, בסמוך לשעה 06:30 בבוקר אירעה במחסן של חברת ״טמבור רכב״ הממוקם בחצר המפעל ״צח-שרפון״, באיזור התעשייה הדרומי של אשקלון, תאונת עבודה אשר גרמה למותו של יצחק מכלוף ז״ל, וזאת כאשר במהלך עבודות העמסה וקשירת מטען על נגרר של משאית סמי-טריילר, התמוטט חלק מהמטען על המנוח אשר נמחץ בין שתי החבילות אשר נפלו ממשטח המשאית.

ביוני 2013 הגישה המדינה כתב אישום חמור, בת.פ. 11147-06-13 מדינת ישראל נ׳ יוסף, המייחס לנאשם ביצוע של עבירות על חוק הפיקוח על העבודה.

בנובמבר 2013, עתר עו״ד יניב גבריאל, ב״כ של הנאשם, לביטול כתב האישום מחמת הגנה מן הצדק שכן הגשת כתב האישום מהווה סטייה מהותית מעקרונות הצדק וההגינות לאור הכשלים שדבקו בחקירה.

מחדלים גסים מצד המדינה

דוקטרינת ההגנה מן הצדק מאפשרת לבית המשפט לבטל את כתב האישום מקום בו הגשת כתב האישום או ניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית. טענה של עיוות דין תתקבל רק במקרים חריגים.

בית המשפט עובד בשלבים: בתחילה, נבחנים הפגמים שנפלו בהליך הפלילי ועצמתם. בשלב השני, נבחנת השאלה האם ניתן לקיים את ההליך הפלילי בצורה הוגנת וצודקת למרות הפגמים שנתגלו בו. ולסיום בוחן ביהמ"ש האם ניתן לנקוט באמצעים מתונים יותר מביטול כתב האישום.

ביום 27.2.2014 בוטל כתב האישום בהסכמה על ידי בית המשפט, כבוד השופטת יעל אנגלברג שהם, וזאת לאור הודעת המדינה כי היא חוזרת בה מהאישומים בעניינו של הנאשם, וזאת מכח סמכותה כאמור בסעיף 94 לחוק סדר הדין הפלילי. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן