לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

זכויות קטינים בהליך הפלילי

זכויות קטינים בהליך הפלילי שחשוב להכיר. לא פעם רבים לא מודעים לזכויות קטינים בהליך הפלילי וללא ידיעת הזכויות לא ניתן להעמיד אותן לטובת הקטין שביצע עבירה.

מערכת המשפט בישראל אינה דוגלת רק בענישה אלא גם בשיקום. חשוב לזכור זאת כי המטרה של המערכת היא שיקום ויחד עם זאת במקרים קיצוניים גם להפעיל ענישה חמורה בהתאם. זכות הכרה של זכויות קטינים בהליך הפלילי וייצוג ראוי של עורך דין מומחה בתחום ניתן להגיע לתוצאות שיטייבו עם הקטין ויעזרו לו להשתקם.

זוהי טעות נפוצה שלקטינים אין זכויות בהליך הפלילי. עם זאת, לקטינים הוענקו זכויות שימוע בהליך הפלילי ולהתגונן.

הסיבה העיקרית לכך שלא ניתנות לקטינים זכויות אלו היא משום שהם נחשבים פגיעים וחסרי יכולת להבין את מצבם.

ישנם מקרים רבים בהם זכויותיהם של קטינים נפגעות על ידי מערכת המשפט הפלילי.

כיצד ניתן למצות זכויות קטינים בהליך הפלילי

זכויותיהם של קטינים שעברו עבירות פליליות מוסדרות על ידי מערכת המשפט לנוער. למערכת יש כמה רמות הגנה שונות עבור הקטין המדובר. רמות אלו נקבעות על פי חומרת ואופי הפשע שבוצע, כמו גם גורמים נוספים כגון גיל, קשר משפחתי ויכולת נפשית.

יש למצות את זכויותיהם של קטינים שעברו עבירות פליליות גם אם קיימת התיישנות עבירות קטין. זה המצב כאשר הם מגיעים לגיל 18 או לאחר שהם נמצאים במעצר במשך חצי שנה.

החוק ביחס לזכויות קטינים שעברו עבירות פליליות אינו ברור. יש הטוענים שצריך למצות את הזכויות בגיל 18, בעוד אחרים טוענים שזה צריך לקרות לאחר שישה חודשים במעצר.

החוק אינו מפרט כמה זמן קטינים אלה יכולים לרצות את עונשם וכמה זמן עליהם לבלות מאחורי סורג ובריח לפני מיצוי זכויותיהם. אין גם הנחיות לגבי כמה זמן קטין חייב לבלות במעצר לפני שחרורו מהכלא או מהכלא.

חקירת קטין במשטרה

חקירה משטרתית של קטין היא תהליך הכולל ראיונות, איסוף ראיות ותשאול חשודים.

המשימה החשובה והמורכבת ביותר של שוטרים היא חקירת קטין. השוטרים נדרשים לבצע חקירה יסודית של הקטין על מנת לקבל ראיות שיסייעו להם להעמיד את העבריין לדין.

חקירת קטין במשטרה היא לרוב תהליך קשה ומסובך. במסגרת חקירת קטין יש לאסוף ראיות, לראיין עדים ולעקוב אחר הלידים.

בדרך זו, החוקרים מסוגלים למקד את מאמציהם באיסוף ראיות במקום באיסוף נתונים באופן ידני.

קטינים במשפט הפלילי

במשפט הפלילי, קטינים הם אלה מתחת לגיל 18. ברוב המדינות, קטינים אינם יכולים לבצע פשעים או להיות מואשמים בביצוע פשעים. עם זאת, ייתכן שזה לא המקרה בכל המדינות בשל הבדלי תרבות ומערכות משפטיות.

בישראל ניתן להאשים קטינים בעבירות פליליות ולגזור עליהם עונש מאסר אם הם ביצעו עבירות מסוימות שנחשבות חמורות מספיק על פי החוק. הסיבה לכך היא שלקטינים בארצות הברית יש זכות למשפט הוגן על פי החוקה.

ילדים אינם נחשבים בוגרים מספיק כדי לקבל אחריות על מעשיהם. זו הסיבה שקטינים במשפט הפלילי דורשים תשומת לב מיוחדת. לרוב הם חשופים לעונשים קשים ולעיתים אף למאסר.

גיל ההסכמה הוא הגיל שבו אדם רשאי להסכים באופן חוקי לפעילות מינית. ברוב המדינות, גיל ההסכמה נקבע לגיל 16. המונח "גיל ההסכמה" אינו מרמז שפעילות מינית עם קטין היא מקובלת או חוקית בכל דרך שהיא.

החוק בתחומי שיפוט רבים מציב קטינים תחת הגנת חוקי הגנת ילדים, אשר קובעים הגבלות נוספות על התנהגותם ופעילויותיהם מעבר לאלו המוטלות על פי החוק על מבוגרים. לדוגמה, לרוב נאסר על קטינים לרכוש אלכוהול או סיגריות ולעיתים קרובות הם נדרשים בליווי מבוגר כאשר הם נכנסים לחצרים מורשים כמו ברים או מועדוני לילה.

כפי שראינו בשנים האחרונות, יש מספר הולך וגדל של מקרים שבהם אנשים הועמדו לדין על פשעים שביצעו בעודם קטינים. זה הפך להיות תופעה שכיחה שאנשים שהיו צעירים כשביצעו את פשעיהם נשפטים כמבוגרים ונידונים בהתאם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן