לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

העלמת מס והלבנת הון

העלמת מס והלבנת הון הן עבירות קיצוניות מאוד. המחוקק רואה בעבירות אלו תמיכה בטרור ולכן לא פעם העונשים הצפויים למי שמבצע את עבירות אלו הם מהקשים ביותר.

העלמת מס היא נוהג בלתי חוקי של אי הצהרת הכנסה או תשלום מסים עליהן. מדובר בפשע שדינו בקנסות ומאסר.

הלבנת הון היא תהליך של המרת כסף שהושג באופן בלתי חוקי, הנקרא "כסף מלוכלך", לכסף נקי או "לבן". תהליך זה כולל בדרך כלל שלושה שלבים: מיקום, שכבות ושילוב. מי שעושה זאת נקרא "מלבין הון".

מדינות מסוימות אימצו את האסטרטגיה של לגליזציה של העלמת מס על מנת להגדיל את הכנסותיהן ממסים משום שהיא יוצרת תחושת הוגנות ושקיפות בחברה. עם זאת, ישנן מדינות רבות נוספות שנקטו עמדה נוקשה נגד נוהג זה.

בנוסף להשלכות הללו, אם מישהו מבצע העלמת מס, הוא גם מסתכן בהדחה מהחברה כי הוא נתפס כאנשים חמדנים או לא ישרים שלא אכפת להם מאחיהם.

העלמת מס לרבות הלבנת הון הן שתיהן פעולות בלתי חוקיות. עם זאת, לעתים קרובות הם מבוצעים על ידי אנשים שיש להם את המשאבים להימנע מגילוי. ככל שהטכנולוגיות מתקדמות יותר, כך קשה יותר לרשויות אכיפת החוק לתפוס את הפושעים הללו.

כיצד הטכנולוגיה מקלה על אנשים שיש להם את המשאבים להימנע מגילוי ולבצע פשעים אלו.

העלמת מס והלבנת הון הם שני דברים שונים. העלמת מס היא מעשה של אי תשלום מיסים שחייבים לממשלה. הלבנת הון היא פעולה של הסתרת מקורות הכסף שהושגו באופן בלתי חוקי.

על מנת לעצור את העלמת המס, ממשלות ברחבי העולם נקטו במספר צעדים, כולל ניכוי מס במקור על תשלומים לחברות זרות ודרישות דיווח מיוחדות לעסקאות בינלאומיות גדולות.

כדי לעצור הלבנת הון, יש צורך לעקוב אחר מערכות בנקאיות ומוסדות פיננסיים לאיתור פעילויות חשודות.

שימוש בטכנולוגיה לביצוע הלבנת הון

השימוש בטכנולוגיה להלבנת הון נמצא במגמת עלייה. השימוש בביטקוין ובמטבעות קריפטוגרפיים אחרים אפשרו לעבריינים להלבין כספים בצורה שקשה לעקוב אחריה.

השימוש במטבעות קריפטוגרפיים גדל בשנים האחרונות. זה גם נעשה קל יותר להלבין כסף דרכם. פושעים יכולים לברוח מזה כי לא קל מדי לעקוב אחריהם, בניגוד להעברות בנקאיות מסורתיות או עסקאות במזומן.

השימוש בטכנולוגיה לביצוע הלבנת הון נמצא במגמת עלייה מאז שנות ה-90. הלבנת הון היא תהליך שבאמצעותו פושעים מסווים את מקור הכספים שלהם על ידי העברתם בשורה של עסקאות.

השימוש בטכנולוגיה בהלבנת הון נראה בעיקר במקרים בהם פושעים אינם מסוגלים להשקיע את נכסיהם בהשקעות לגיטימיות או כאשר הם צריכים להעביר במהירות כמויות גדולות של מזומנים מעבר לגבולות.

הלבנת הון היא תהליך של הפיכת רווחי הפשע והשחיתות לכסף "לגיטימי" לכאורה או לנכסים אחרים. המונח מתייחס בדרך כלל לפעילות המתבצעת עם רווחים בלתי חוקיים.

השימוש בטכנולוגיה הקל על עברייני סייבר לבצע הלבנת הון מכיוון שהם יכולים לעשות זאת מרחוק ובאופן אנונימי.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן