לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

הכנת קטינים לחקירת משטרה

הכנת קטינים לחקירת משטרה היא אחד הגורמים הקריטיים והחשובים ביותר שצריכים להתבצע בצורה מדוייקית, לשמור על מצבו הנפשי של הקטין ולהכין אותו בצורה הטובה ביותר לחקירת משטרה.

נעבור על מספר דגשים חשובים ביותר והם:

חשיבות הכנת קטינים לחקירות משטרה

מדוע קטינים צריכים להיות מוכנים

הדרכים הטובות ביותר להכין קטינים לחקירות משטרה

חשיבות הכנת קטינים לחקירות משטרה

המשטרה מוכשרת לראיין קטינים באופן המותאם לגילם ולשלב ההתפתחותי שלהם. כמו כן, עליהם לקחת בחשבון את הצרכים ההתפתחותיים של הקטין. לדוגמה, הם ישתמשו בשפה פשוטה יותר, ידברו לאט וישתמשו בפחות מילים.

אסור למשטרה לשאול קטין שאלות שעלולות להרגיז אותו או לגרום לו להרגיש אי נוחות. המטרה היא להוציא מהילד מידע כמה שיותר מהר מבלי לגרום לו לחוש לחץ או פחד.

לכן, כאשר אנו נכין את הקטין לחקירת משטרה או נלמד אותו להבדיל בין המילים הפשוטות ומה המטרה של כל מילה כזאת והחשיבות שלה בחיקרת המשטרה.

בזכות הכנה מדוייקית ומקצועית ניתן למנוע הגשת כתב אישום לקטינים ולעזור להם להמשיך ולחזור לשגרה מהירה.

המשטרה נקראת לעתים קרובות לחקור פשעים, ולעתים קרובות מעורבים קטינים בחקירות אלו. חשוב שקטינים ידעו למה לצפות כשהם נחקרים במשטרה.

יש הרבה מחקרים שמראה שילדים ובני נוער יכולים להיות בטראומה כאשר הם נחקרים על ידי גורמי אכיפת החוק. נמצא כי יש סיכוי גבוה יותר שיהיו נתונים לטכניקות חקירה כפייתיות, כמו שימוש באיומים, הבטחות או כוח פיזי נגדם. זה יכול להוביל אותם להשקפה שלילית על מערכת המשפט הפלילי באופן כללי.

לכן, הכנת קטינים לחקירת משטרה היא לא רק הכנה לחקירה אלא גם הכנה נפשית לתהליך וכיצד להתמודד איתו בצורה הטובה ביותר.

מדוע קטינים צריכים להיות מוכנים לחקירת משטרה

הדרך שבה קטינים נחקרים במשטרה צריכה להיות שונה ממבוגרים. צריך להתייחס אליהם יותר כמו ילדים ולתת להם זמן לעבד את מה שהם מתבקשים. בדרך זו, הם לא ירגישו לחוץ לענות על שאלה שהם לא יודעים את התשובה עליה.

עלינו ללמד קטינים על זכויותיהם בכל הנוגע לתשאול במשטרה ולספק להם רשימה של שאלות שאסור לענות עליהן לעולם. לדוגמה, אנחנו יכולים ללמד אותם לא לענות על כל שאלה לגבי ההיסטוריה הפלילית שלהם או פשעים אחרים שהם ביצעו.

להישאר רגוע בחקירת משטרה

הדבר הכי חשוב לזכור כשאתה נחקר במשטרה הוא להישאר רגועים. אתה צריך להיות כנה ולספר למשטרה מה קרה. אם אתה לא יודע את התשובה, זה בסדר להגיד שאתה לא יודע ושתצטרך זמן מה לפני שתוכל לענות.

אם המשטרה תשאל אם היא יכולה לחפש בתיק שלך או בחדר שלך, זה תלוי בך אם הם עושים זאת או לא. אם זה לטובתך שהם לא, אז ספר להם למה.

קטין צריך להיות מוכן לחקירה במשטרה כי זה עוזר לו להבין את חומרת המצב ולהיות מודעים לזכויותיו. זה גם עוזר להם לקבל הבנה ברורה של מה הם יתבקשו וכיצד עליהם להגיב.

ראיונות במשטרה אינם כמו כל ראיון אחר שעשוי לקיים קטין בעתיד. הם חמורים מאוד ויכולים להוביל לאישומים פליליים. קטין צריך לדעת שהוא אינו מחויב לענות על כל השאלות, אך עדיין עשויות לשמש נגדו תשובות בבית המשפט. הדרך היחידה של קטין להגן על זכויותיו היא באמצעות הפעלת זכות השתיקה במהלך החקירה.

הדרכים הטובות ביותר להכין קטינים לחקירות משטרה

הדרך הטובה ביותר להכין קטינים לחקירה משטרתית היא ללמד אותם כיצד לדבר על האירוע. יש לעודד את הקטין לדבר בפירוט ולענות על כל שאלה שנשאל על ידי החוקר. זה יעזור להם לזכור מידע רב ככל האפשר ולהימנע מכל חוסר עקביות שעלול להיווצר מחוסר מענה לשאלות.

על מנת שקטינים ירגישו יותר בנוח במהלך התהליך, עליהם לדבר עם הוריהם או האפוטרופוסים שלהם לפני שהם מדברים עם חוקר. זה יאפשר להם להבין מה התהליך ומה הם עוברים, מה שעשוי להקל עליהם כשמגיע הזמן לראיון שלהם.

יש הרבה דברים שונים שעלולים לקרות במהלך חקירה, אבל יש כמה דברים שיהיו זהים לא משנה מה. השוטר תמיד יבקש את השם והכתובת של ילדכם ואת פרטי ההתקשרות של הוריו. הם גם ישאלו על התקרית המדוברת, לכן חשוב שיהיה לכם סיפור מוכן לפני שהם מגיעים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן