לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

אפליה בעבודה הריון

אפליה בעבודה על בסיס הריון היא נושא מרכזי עבור נשים רבות. לעתים קרובות הן מפוטרות או לא מתקבלות לעבודה בגלל החשש שיצאו לחופשת לידה, או יהיו עייפות מכדי לעבוד.

עם זאת, חברות מסוימות עדיין מפלות נשים בהריון ואין עונשים על כך לפי החוקים הנוכחיים.

אפליה בעבודה היא בעיה נפוצה. נשים מופלות לעיתים קרובות לרעה במהלך ההריון ולאחר שהן חוזרות לעבודה. זה לא רק לא הוגן אלא גם מזיק לחברה.

אחת הצורות הנפוצות ביותר של אפליה בעבודה היא אפליה בהריון. אפליה בהריון מתרחשת כאשר מעסיק מתייחס לעובדת בהריון או למועמדת לעבודה לרעה בגלל ההריון, הלידה או מצבים רפואיים הקשורים לה.

שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה

שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה הוא נושא הכולל היבטים רבים ושונים.

חוק שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה מבוסס על הרעיון שיש להתייחס לכל בני האדם בצורה שווה ובכבוד ללא קשר לרקע או לנסיבות.

שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה הם עיקרון יסוד במשפט זכויות האדם הבינלאומי. הוא מעוגן בסעיף 26 של ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם.

עקרון זה מחייב את המדינות לנקוט באמצעים נגד כל אפליה על רקע גזע, צבע, מין, שפה, דת, דעה פוליטית או אחרת, מוצא לאומי או חברתי, מצב רכוש או לידה.

האיחוד האירופי והמדינות החברות בו נקטו צעדים כדי להבטיח הזדמנויות שוות לכולם בעבודה. האיחוד האירופי יישם חקיקה האוסרת אפליה על רקע מגדר, מוצא גזע או אתני, דת או אמונה, מוגבלות, גיל או נטייה מינית.

התחלתי עבודה חדשה וגיליתי שאני בהריון – מה עושים?

ראשית, יש לדווח למעסיק על עצם היותך בהריון, אך אינך מחויבת להודיע על כך במעמד הראיון או בהתחלת העבודה עד לחודש החמישי, אלא אם עצם היותך בהריון רלוונטי לתפקיד בעבודה.

“הופתעתי לגלות שאני בהריון כשהתחלתי עבודה חדשה. כשסיפרתי לבוס שלי, היא בירכה אותי ואמרה שהיא תתגמש בלוח הזמנים שלי.”

אם אתם מעסיקים, חשוב לזכור כי כאשר עובדת מודיעה על עצם היותה בהריון, אסור להפלות אותה לרעה, או לעשות בכך שימוש כנגדה.

חלק מהאנשים עשויים לחשוב שזה יתרון לא הוגן לנשים בהריון ומתחילות עבודה חדשה. עם זאת, ברוב המדינות, ישנם חוקים המגינים על נשים מפני אפליה בגלל מצב הריון.

כמו כן, אם מבקשת האישה לשמור על דיסקרטיות בקרב העמיתים הנוספים בעבודה, חשוב לשמור על כך שלא תיווצר סוג של אפליה מצידם כלפיה.

נשים בהריון בשוק העבודה

נשים בהריון בשוק העבודה מתמודדות עם אתגרים רבים בשוק העבודה. הן מופלות לרעה ולעתים קרובות אינן זוכות לאותן הזדמנויות כמו עמיתיהם שאינם בהריון. זה נכון גם אם יש להם ניסיון משמעותי בתחומם. האפליה מתחילה בשלב הראיון עצמו, שבו נשים בהריון לא מתראיינות או שהראיונות שלהן נקבעים לתאריכים מאוחרים יותר.

ניתן לייחס זאת לעובדה שמעסיקים לא רוצים לקחת סיכונים עם נשים בהריון ומאמינים שהן יזדקקו ליותר חופשות בזמן הקרוב או שיהיו פחות פרודוקטיביות מעובדים אחרים שאין להם ילדים. אפליה בעבודה הריון נמשכת גם בתעסוקה, שבה לרוב לא מציעים לנשים בהריון עבודה עם שעות גמישות או אפשרויות עבודה מהבית, מה שיאפשר להן לאזן טוב יותר את חיי העבודה והמשפחה.

נשים הרות בשוק העבודה מתמודדות עם הרבה אתגרים. הם צריכים לאזן את חיי העבודה והבית שלהם, וזו משימה עצומה. ישנם גם שינויים רבים בגופם, שיכולים לגרום להם להרגיש מותשים ופחות פרודוקטיביים. כל הגורמים הללו עלולים להוביל ללחץ רב על האישה ההרה ומשפחתה.

למרבה המזל, ישנם כמה פתרונות שעוזרים לנשים בהריון להיות מוכנות טוב יותר לאתגרים שיתמודדו איתם בתקופה זו. לדוגמה, תוכניות לחופשת לידה יכולות לסייע בהפחתת חלק מהלחץ הכרוך בהריון ובעבודה בו זמנית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן