לעזרה משפטית ומקצועית ראשונה או לתיאום פגישה דחופה, התקשרו למשרדנו:
צור קשר :

אכיפה מנהלית רשות ניירות ערך

אכיפה מנהלית רשות ניירות ערך עוד טרם קיומה הליך האכיפה העיקרי קיים על פי חוק ניירות ערך שבעבר היה הליך פלילי, בנוסף להליך פלילי כללה האכיפה הטלת קנסות, עיצומים כספיים ועוד.

אך מכיוון והליך הפלילי בתחום זה היה מורכב הוחלט בשנת 2009 על הקמת מנגנון נוסף של אכיפה ואז החליט משרד האוצר לפרסם את תזכיר חוק אכיפה מנהלית בתחום ניירות ערך.

רשות ניירות ערך היא הרשות האחראית על הסדרת שוקי ניירות הערך.

היא אחראית לוודא שכל עסקאות ניירות ערך יתבצעו בצורה הוגנת ומסודרת, לרבות אכיפת ציות להוראות חוק ניירות ערך, ונקיטת הליכים נגד כל אדם או גורם המפרים כל הוראה מחוק זה.

רשות ניירות ערך מפעילה את סמכותה באמצעות אכיפה מנהלית, מתן תקנות ומתן החלטות על פי חוק.

האכיפה המנהלית כוללת:

  • מתן אזהרות למפרים
  • קנס מפרי חוק
  • השעיה או שלילת רישיונות ממפרים

מהי אכיפה מנהלית

אכיפה מנהלית היא מערכת חוק המאפשרת שימוש בעונשים אזרחיים כדי לאכוף ציות לתקנות מסוימות.

אכיפה מנהלית היא מערכת חוק המאפשרת שימוש בעונשים אזרחיים כדי לאכוף ציות לתקנות מסוימות. זהו תהליך שבאמצעותו סוכנויות רגולטוריות יכולות להטיל קנסות ועונשים אחרים נגד אנשים או ארגונים המפרים כללים מנהליים. לסוכנות יש סמכות לגבות קנסות וסנקציות אחרות מבלי לעבור דרך מערכת המשפט, מה שאומר שהם אינם מחויבים לאותן דרישות כמו שבית משפט יהיה על מנת להטיל עונש.

המשפט המנהלי הוא מערכת משפטית העוסקת ברשויות ממשלתיות. הסוכנויות אוכפות חוקים ותקנות על ידי חקירת מקרים, מתן פסיקות והטלת עונשים. המשפט המנהלי יכול להיקרא גם משפט ציבורי.

אכיפה מנהלית כוללת עונשים אזרחיים בגין הפרת תקנה, כגון קנסות או מאסר, וכן עונשים פליליים בגין עבירות חמורות יותר נגד ביטחון הציבור או רכוש. אכיפה מנהלית כוללת גם תהליך של הוצאת מישהו מתפקידו אם הפר את תנאי תפקידו.

השלב הראשון באכיפה מנהלית הוא קביעה האם הייתה הפרה או הפרה. השלב השני הוא לקבוע איזה סוג עונש יש לתת לעבריין. השלב השלישי הוא לקבוע כיצד יש לאכוף את העונש הזה.

עיצומיים כלכלים כחלק מאכיפה מנהלית

אכיפה מינהלית היא שימוש בסנקציות ובצורות אחרות של לחץ לא-כפייה כדי לחייב ציות לחוקים, תקנות או מדיניות.

סנקציות כלכליות הן צורה אחת של אכיפה מנהלית. מדובר בפעולה של מדינה אחת או יותר המונעת סחר בין מדינות אלו לבין המדינה המוטלת עליה סנקציות. זה יכול לשמש כצורה של לוחמה כלכלית או כצורה של ענישה לאנשים מסוימים.

סנקציות הן אחד הכלים החזקים ביותר שיש לחוק הבינלאומי כדי לאכוף את הנורמות שלו. סנקציות כלכליות יכולות לשמש כסוג של אכיפה מנהלית, במקרים שבהם הן האופציה הכי פחות חודרנית והכי פחות יקרה שיש.

סנקציות כלכליות הן אחד הכלים החזקים ביותר שיש למשפט הבינלאומי כדי לאכוף את הנורמות שלו. הם יכולים לשמש כצורה של אכיפה מנהלית, במקרים שבהם הם האפשרות הפחות פולשנית והכי פחות יקרה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
או חייגו: 1-700-700-088
דילוג לתוכן